מערכות יחסים בעידן החדש תקשורת פתוחה – המפתח לזוגיות מאושרת

Posted by on יול 27, 2014 in מאמרים, מערכות יחסים בעידן החדש | סגור לתגובות על מערכות יחסים בעידן החדש תקשורת פתוחה – המפתח לזוגיות מאושרת

מערכות יחסים בעידן החדש  תקשורת פתוחה – המפתח לזוגיות מאושרת

14-09-13

נושא התקשורת הינו נושא חשוב עד מאד בחיים ובעל חשיבות גבוהה עוד יותר במערכות היחסים שלנו. אנו נמצאים בתקשורת תמידית עם הסביבה שלנו כל רגע ורגע. חשוב להבין שתקשורת אינה רק המילים המדוברות, שלמעשה מייצגות רק 6% מהעברת המידע. אלא מדובר גם על האינטונציה/הטון(36%) ושפת הגוף שלנו (57%). ככל שיהיו לנו יותר כלים ומודעות בתחום זה כך החיים שלנו יכולים להיות רגועים ומאושרים יותר. במאמר זה אתייחס לנושא התקשורת במערכות היחסים בחיינו ונקבל הבנות אשר יכולות לאפשר לנו לשכלל את התקשורת שלנו.

נושא משמעותי שמונע מאתנו תקשורת בריאה, הינו השיחות שאנו יוצרים בראש שלנו. רבים מאתנו מנהלים שיחה שלמה בתוך הראש שלנו, מחליטים מה האדם השני יענה לנו ובאיזה אופן יגיב על נושאים שונים שנעלה. שיחות אלו באות לרוב מתוך היכרות שלנו עם האדם או מתוך אמונות שלנו על האופן שאנשים מתייחסים אלינו או חוסר הכרה בערך של עצמנו. לרוב התוצאה של אותם שיחות היא הימנעות מפעולה.

רבים מאתנו נמנעים מלדבר את אשר יש להם לומר, את המחשבות שלנו, הרגשות, הרצונות. לרוב הימנעות זו באה ממקום של פחד מעימות, פחד מפגיעה, שלא יתייחסו אלינו, שיבטלו אותנו ועוד. כשאנו נמנעים מלומר את האמת שלנו, לרוב אנו מגיעים למצבים של מירמור ותסכול עמוק, שהסביבה אינה מבינה אותנו ו”לא סופרת אותנו” ואנו נשארים קטנים ואומללים.

שלב ראשון וחשוב הינו זיהוי המצב. כשאני הצלחתי לזהות את הפעמים שאני מנהלת שיחות אלו ביני לביני. הייתי עוצרת ומכריחה את עצמי לשאול את האדם מולי את השאלה ולהפתעתי, כמעט תמיד התשובות היו שונות ממה שעניתי לעצמי. זה ממש מדהים לראות כמה אנחנו מספרים לעצמנו סיפורים שאינם נכונים ויוצרים לנו קשיים אשר מונעות מאתנו ליצור קשרים והזדמנויות בחיינו.במערכות יחסים מצב זה גורם לניתוקים רבים וחוסר הבנה אחד את השני.

שנים נמנעתי מלומר את האמת שלי, שנים כשהשיחות ביני לבין בן זוגי היו עוברות לטונים גבוהים, הייתי נאטמת, מתכווצת ו”בורחת” משם בתירוץ עלוב. כל אותם שנים הרגשתי שאינו מבין אותי, הרגשתי שלא רואים אותי וממש פחדתי לדבר כדי לא ללבות את אש הוויכוח עוד יותר. הייתי בטוחה שאם אומר את מה שיש לי לומר, המילים שלי רק יגדילו את הכעס והוויכוח ייהפך להיות קשה יותר.ההימנעות הייתה למעשה סוג של מנגנון הישרדות ישן שפיתחתי לעצמי מילדות שישמור עלי.

בשלב שהתחלתי לעבוד על עצמי בתהליכי מודעות ועבודה פנימית עמוקה, לפתע המנגנונים הבלתי נראים הללו, הופיעו לנגד עיני והחלטתי שלא עוד! לא מוכנה יותר לשתוק, לא מוכנה יותר להיות קטנה, לא מוכנה יותר שלא לבטא את רצונותיי וצרכיי והבנתי שאני ממש צריכה לאמן את עצמי לעשות זאת. זו לא מיומנות שרכשתי באף שלב בחיי ולא ידעתי איך עושים זאת.

מתוך החלטה פנימית,החלטתי שאני לא בורחת יותר מעימות ולא משנה מה קורה אני ממשיכה לעמוד שם ולהשמיע את קולי. כשהעימות הגיע, הכרחתי את עצמי, לעמוד מול בן זוגי ולומר את דעתי על הנושא. בתחילה בן זוגי היה די בהלם מהשינוי המרענן. יש לציין שהוא שנים ניסה לעודד אותי לדבר ולומר את מה שיש לי בפנים, אבל פשוט לא הייתי מסוגלת. וכך, מכל ויכוח הרגשתי שאני יותר ויותר מסוגלת לדבר את הלב שלי ואט אט הצלחתי לומר את הדברים לא מתוך כעס. להפתעתי הרבה, הוויכוחים לא היו יותר גרועים, אלא הלכו והתמעטו. סוף סוף בן זוגי הצליח להבין ולדעת מה אני רוצה ומה עובר עלי.

תקשורת פתוחה, מבחינתי מייצגת את היכולת שלנו לדבר את עצמנו, את האמת שלנו, את הלב שלנו. רבים מאתנו לא יודעים לעשות זאת. זהו אתגר לא פשוט ולפעמים יכול לגרום אי הבנות ועימותים עם הסביבה שלנו. אולם אם אנו באים ממקום אמיתי, נטול אגו שמדבר ממקום בטוח בעצמו, אנו נצליח לומר את הדברים והם יתקבלו בסופו של דבר, בהבנה ובפתיחות. ואם לא, אותם אלו שלא מסכימים לשמוע את האמת שלנו וממשיכים להקטין ולהנמיך אותנו, אולי כבר לא אמורים להמשיך להיות חלק מחיינו.

שלב חשוב בהתפתחות שלנו זה לאפשר לעצמנו ללמוד את שיעורי החיים שלנו, רובנו באנו לכאן ללמוד ליצור קשר עם הסביבה שלנו, ללמוד לשתף את הלב והרגשות שלנו, ללמוד לעמוד על שלנו ולהכיר בערך של עצמנו.לדעת שאנו חשובים ומשמעותיים בחיים הללו והדברים שיש לנו להשמיע הם בעלי ערך לסביבה. כל אלו הם שיעורי חיים שנושא התקשורת מייצג. וככל שאנו נצליח יותר לאמן את עצמנו בנושא זה כך החיים שלנו יהיו זורמים ומאושרים יותר ומערכות היחסים שאנו נמצאים בהם יהיו שלמים והרמוניים יותר.

מאמר מאת גלית בר-יוסף

מלוות תהליכי מודעות והתפתחות אישית, מפתחת שיטת “קול הקריסטל” לשינוי תודעתי, מנחת סדנאות להתפתחות ומודעות, מפגשי מדיטציה בתקשור בשילוב קול ומנחת מעגלי נשים. אני משלבת מגוון שיטות וכלים בין היתר שיטת המסע, דמיון מודרך, תטא הילנג, תקשור, ריפוי בקול וכלים אנרגטיים רבים נוספים בשילוב אנרגיית הקריסטל.

שיטת “קול הקריסטל” הינה שילוב של טכניקות שונות אשר יוצרות שינוי עמוק ומהותי במטופל. התאוריה טוענת שלכל תא בגוף האנושי יש זיכרון רגשי, המשפיע עלינו, גם שנים אחרי שהתרחש ותופעה זאת גובה מאתנו, מחיר יקר וכואב. למעשה, מאחורי כל בעיה פיזית יש מקור ריגשי שרוצה התייחסות וריפוי. כשאנו נותנים את המענה התודעתי ומרפאים את פצעי העבר, הסימפטום הפיזי יכול להשתחרר מגופינו.

לפרטים נוספים ויצירת קשר

תגובות

תגובות