הסרט בליפ

Posted by on יול 30, 2014 in סרטונים, סרטונים לנשמה | סגור לתגובות על הסרט בליפ

הסרט בליפ

בליפ, סרט משנת 2004 או בשמו המקורי
What The Bleep Do We Know ?!
ובתרגום חופשי מאנגלית “מה לכל הרוחות אנחנו כבר יודעים!?”

“בליפ”, הוא שילוב של סרט תיעודי וסרט בדיוני שזור אפקטים הממחישים את הרעיונות המוצגים בו.

אמנדה (היא מרלי מטלין), צלמת גרושה כבדת שמיעה שעוברת את משבר אמצע החיים, נעה מתסכול מוחלט, שנאה עצמית והתמודדות עם זיכרונות מרים לתחילתה של הארה רוחנית. כשחייה מתחילים ממש להתפרק לגורמים, היא מוצאת את עצמה בחוויה מוטרפת, עוברת ליקום מקביל החושף בפניה את האמת שמאחורי המציאות, בסגנון “עליזה בארץ הפלאות”. היא מגלה שאולי המציאות אינה עומדת בסימן שאלה, אבל התפיסה שלה את המציאות, בהחלט כן.
בסיפור משובצים הגיגים מפי מדענים והוגי דעות המתראיינים ומגיבים למתרחש במסעה של אמנדה. הסרט עוסק בנושאים מגוונים מתחומי פיזיקת הקוונטים – הפסיכולוגיה, הנוירולוגיה, תורת ההוויה והמטאפיזיקה, אשר מראים יחדיו כמכלול כי קיים קשר בין מדע לבין רוחניות.
בגדול, הסרט אומר למעשה, שיש לנו יכולת לשנות את העולם בכך שאנחנו יכולים להשפיע על המציאות הפיסיקליתכל עוד המדובר בנו עצמנו. אדם יכול לרדת מהמסילה כשהרכבת מתקרבת, ואז באמצעות השכל להזיז גוף פיסיקלי – את הגוף שלו. אבל הוא אינו יכול לעמוד על מסילת הרכבת ולגרום לרכבת לעצור רק משום שהוא רוצה שזה יקרה.

תיאורית הקוונטים
על פי תיאורית הקוונטים אין לחומר ממשות במובן המקובל, מכך נובעת יכולתו של הפרט להשפיע על עצמו ע”י שליטה והכוונה של רגשותיו. תיאוריה זו טוענת שכל חלק קטן ביקום מתנהג כאילו יש לו בינה משלו, שיש משהו אחר, מלבד תהליכים פיסיקליים, שעובד בעולם ושמשפיע על התוצאות, אבל המדע לא אומר ולא יכול להגיד מהו.

הסרט בליפ Bleep

תגובות

תגובות