היכולת לקבל את עצמי כפי שאני

Posted by on יול 27, 2014 in מאמרים | סגור לתגובות על היכולת לקבל את עצמי כפי שאני

היכולת לקבל את עצמי כפי שאני

14/10/13

נושא האהבה העצמית חוזר על עצמו בכל פעם מחדש בתחום המודעות והתפתחות האישית. רבים מאתנו לא ממש מבינים מה זה אומר? למה זה טוב? זה לא יגרום לי להיות אגואיסט? שאפגע באחרים? במאמר זה אתן הבנה מעמיקה יותר וכלי פעולה, לחשיבות האהבה העצמית בחיי ובאיזה אופן זה יגרום לי ולמשפחתי לחיות חיים מאושרים יותר.

אנשים רבים חיים את חייהם ממקום של חוסר סיפוק עצמי. לא מקבלים את המראה שלהם, לא חושבים שהם באמת משמעותיים או חשובים לסביבה, אולי מאמינים שהם משעממים ואף אחד לא מעוניין להיות בסביבתם. רבים מאתנו סובלים מסימפטומים אלו של חוסר בטחון עצמי וחוסר הכרה בערך. תופעה זו גורמת לנו להתרחק מהסביבה ולהימנע משינויים מיותרים בחיינו.

כשאנו לא יודעים מה אנחנו באמת שווים ומשדרים לסביבה חוסר בטחון, הסביבה תשקף לנו את זה חזרה, בסיטואציות ואנשים שיחזקו את התפיסה הזו לגבי עצמנו. אנשים שינמיכו אותנו ויגרמו לנו להרגיש קטנים ולא מוצלחים. סיטואציות שבהם ניכשל ולא נשיג את המטרה שרצינו. כאילו היקום מוכיח לנו שאנו צודקים במה שאנחנו חושבים על עצמנו.

אז זהו, יש לי סוד קטן לספר לכם, שביקום קיים חוק קוסמי חשוב שפועל בנושא זה והוא אומר דבר מאד פשוט “דומה מושך דומה”. אם אני משדר תחושה של חוסר בטחון, שאנילא מקבל את עצמי וחושב שאני לא שווה, מתוך חוק המשיכה, האנרגיה שאני אמשוך לחיי תחזק את התחושות והאמונות הללו. זה לאהאמת! חשוב להבין שאנו יכולים לבחור במה להאמין, שיש לנו את הכוח בתוכנו ליצור שינוי בחיים ולהחליט שאני לא נותן יותר לאנשים חיצוניים לקבוע מי אני, שאני לא נותן יותר, כוח לחברה ולסביבה החיצונית להגדיר אותי! זה אפשרי ליצור שינוי אם אנו בוחרים בכך.

בכדי לבצע שינוי משמעותי זה, קודם כל עלי להתחיל לזהות מי אני באמת. שם עמוק בפנים מתחת לכל השכבות הללו שהלבשנו על עצמנו: מה נהוג? מה מצפים ממני? איך יאהבו אותי? מה מקובל? מתחת לכל אלו יש את ה”אני” האמתי שלנו. בעל רצונות וצרכים משלו, דחפים ותחומי עניין שאולי אף פעם לא נתנו להם מקום מרוב שהאמנו לשקר הזה שאנו לא שווים.

אז השלב הראשון זה להתחיל לגלות מה אנו אוהבים לעשות? מה עושה לי טוב? מה גורם לי הנאה? אולי ספר טוב, יציאה עם חברות, ביקור בחוף הים, ללכת לעיסוי מפנק או להירשם לסדנא מעניינת. דברים שאולי אף פעם לא באמת נתתי לעצמי לעשות, כי אני הייתי אי שם בתחתית הסולם. מתחת לילדים, לבעל, לבית, לחברים לסידורים ואף פעם לא באמת הצלחתי להגיע לזה.

התחילו לראות באיזה מקרים יכולים אתם לשים עצמכם במעלה הסולם, לומר גם לי מגיע כי בא לי. להעיז לעשות דברים עבור עצמכם. חשוב להבין שרוב האנשים אשר מבטלים עצמם חיים בתחושה קשה שלמרמור ותסכול מתמשך. אולי אפילו בלי לדעת שזו הסיבה לכך, כי הם פשוט לא יודעים אחרת. אותן התחושות, לעיתים אף מצטברות לכעס לא מוסבר, התקפי זעם לא ברורים, לחצים, תחושות דכאון, חרדות שונות. כל אלו הם תופעות של אותם המקומות בתוכנו שהדחקנו שנים, שלא באמת נתנו להם מקום בחיים, שביטלנו את הרצונות והצרכים שלנו ושמנו אותם בצד.

תרגיל שאני ממליצה למטופליי שמאד עוזר בנושא, הינו “תרגיל המראה”. זהו תרגיל שבא לאמן את המוח שלנו לאהוב את עצמנו ולקבל אותנו כפי שאנחנו. יש לעמוד מול המראה, להסתכל ישירות בעיניים ולומר לעצמנו בקול רם (בכדי שתת המודע שלנו יטמיע את המילים), את כל האיכויות והיכולות הטובות שיש בנו (ניתן לשאול אנשים קרובים שיעזרו לנו למצוא אותם), כמה שאנחנו מוכשרים, מוצלחים ואהובים ועוד. אפילו דברים שאולי לא לגמרי אתם מאמינים בהם והייתם רוצים שיהיו בכם, יש לומר אותם ממקום שפועל מתוך FakeIt Until You Make It. זוהי טכניקה ידועה שפועלת בצורה מדהימה ומניסיון יכולה ליצור שינוי עמוק ביותר בדרך שאתם תופסים עצמכם ולגרום לכם לאהוב את מי שאתם ולקבל את עצמכם.

חשוב לדעת שיעלו התנגדויות רבות בתוככם לביצוע התרגיל “זה דבילי”, “מה זה השטויות האלו”, התנגדויות אלו באות מהמקום שמנסה לשמר את המוכר והידוע בכם ומפחד משינוי. אל תתנו לו לנצח, אם החלטתם לשנות את חייכם יש לכם את הכוח לעשות זאת. התמידו ובצעו התרגיל כל יום ומפעם לפעם תראו איך הדברים מתחילים להרגיש יותר אמתיים, יותר נכונים ותתחילו לשדר לסביבה שלכם את הביטחון של מי שאתם.

רבים חוששים שמקום כזה יוביל אותם לאגואיסטיות, שאנשים סביבם יכעסו עליהם ולא יאהבו אותם בגלל זה. אז אכן, לעיתים בכדי ללמוד נושא מסוים בחיינו אנו חייבים להתנסות, לתקופה קצרה לפחות, בצד הקיצוני של הדבר. בכדי להכיר את שתי קצוות הסקלה – נתינת יתר עד כדי ביטול עצמי לעומת אגואיסטיות. רק כשנכיר את שתי הקצוות נוכל ללמוד כיצד להתנהל מול סיטואציה בחיינו ממקום מאוזן ובריא לנו. אז ייתכן שקצת יכעסו עליכם, וקצת לא יבינו מה קרה לכם ולמה השתנתם פתאום.אבל מי שבאמת אוהב אתכם יסכים לקבל את השינוי בברכה, בסופו של דבר, כי הוא יעשה לכם טוב ותתחילו להרגיש מסופקים ומאושרים.

יש לכם את הכוח לשנות את חייכם לטובה, להאמין בעצמכם ולדעת מי אתם באמת ומה רוצים אתם לעשות בחייכם. זכרו כשאתם מקבלים את עצמכם כפי שאתם ואוהבים את מה שיש שם, גם הסביבה שלכם תראה לכם זאת ותוכלו לחיות חיים מאושרים ומסופקים.

מאמר מאת גלית בר-יוסף
מלוות תהליכי מודעות והתפתחות אישית, מפתחת שיטת “קול הקריסטל” לשינוי תודעתי, מנחת סדנאות להתפתחות ומודעות, מפגשי מדיטציה בתקשור בשילוב קול ומנחת מעגלי נשים. אני משלבת מגוון שיטות וכלים בין היתר שיטת המסע, דמיון מודרך, תטא הילנג, תקשור, ריפוי בקול וכלים אנרגטיים רבים נוספים בשילוב אנרגיית הקריסטל.

שיטת “קול הקריסטל” הינה שילוב של טכניקות שונות אשר יוצרות שינוי עמוק ומהותי במטופל. התאוריה טוענת שלכל תא בגוף האנושי יש זיכרון רגשי, המשפיע עלינו, גם שנים אחרי שהתרחש ותופעה זאת גובה מאתנו, מחיר יקר וכואב. למעשה, מאחורי כל בעיה פיזית יש מקור ריגשי שרוצה התייחסות וריפוי. כשאנו נותנים את המענה התודעתי ומרפאים את פצעי העבר, הסימפטום הפיזי יכול להשתחרר מגופינו.

לפרטים נוספים ויצירת קשר

תגובות

תגובות