תיאוריית הקוונטים בעיני המדע

Posted by on אוק 24, 2015 in בלוג קריסטלי | 0 comments

תיאוריית הקוונטים בעיני המדע

מאד מעניין, תיאוריית הקוונטים בעיני המדע.

המציאות היא בעיני המסתכל, וזה מסביר את נושא יצירת המציאות… כל מה שיכול לקרות זה ברמת פוטנציאל ובהתאם להסתכלות שלנו עליו, לאמונה ולבחירה זה מה שיתגשם בחיינו. הכול אפשרי ותלוי בנו, כמה שקשה לתפוס זאת, אנו מקבלים יותר הוכחות לכך.

אם ניפול לפחד ולסרטי האימה של המוח שלנו, אנו יוצרים זאת בחיינו, ככל שנחזיק בתדר גבוהה של עצמנו ונאמין שמגיע לנו ואנו ראויים לחיים מאושרים ומהנים, ולא ניתן לאשליה לחדור לתודעה שלנו, נצליח ליצור מציאות שונה בחיינו.

ארווין שרדינגר, פיזיקאי אוסטרי שחי בראשית המאה הקודמת, בלט מאוד הודות לתרומתו לפיתוח תיאוריית הקוונטים, ושמו נצרב בתודעה דווקא בזכות החתול שלו. לשרדינגר היה חתול תיאורטי שבאמצעותו ניסה להוכיח נקודה לגבי שאלת המציאות ברמה הקוונטית (המידה הקטנה ביותר של חומר). הוא הגה ניסוי מחשבתי שידוע כיום בשם “החתול של שרדינגר”, וזה הולך כך: אם מכניסים חתול לקופסה וסוגרים אותה, האם החתול חי או מת? התשובה לחידה לכאורה פשוטה – אין לדעת עד שפותחים את הקופסה. אבל מאחורי הקביעה האינטואיטיבית הזו מסתתר עולם של מוזרויות קיומיות. המציאות, על פי התיאוריה הזו, היא לא דבר מובן מאליו כפי שנדמה לנו.

לפי “החתול של שרדינגר”, דבר לא מתקיים עד שלא מודדים אותו. במילים פשוטת יותר – מה שלא ראינו, לא קיים. זוהי קביעה מטלטלת שמשחקת על גבולות ההבנה שלנו את המציאות, אבל מדענים הצליחו להוכיח אותה בניסוי חוזר במעבדה.

מוזמנים לצפות בסרטון – מיהו החתול שמשגע פיזיקאים בעולם עם שאלות קיומיות?

תגובות

תגובות

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.