מערכות יחסים בעידן החדש – האומץ לחיות את בחירות חיינו

Posted by on יול 27, 2014 in מאמרים, מערכות יחסים בעידן החדש | סגור לתגובות על מערכות יחסים בעידן החדש – האומץ לחיות את בחירות חיינו

מערכות יחסים בעידן החדש – האומץ לחיות את בחירות חיינו

החיים של כולנו בנויים מצמתי בחירה מסועפים, המייצגים את הפוטנציאלים העומדים בפנינו בכל רגע נתון. בכל שלב של חיינו אנו עומדים בפני החלטה באיזה דרך לצעוד, איזה שביל לבחור, לאיזה כיוון לפנות. רובנו נבחר כל פעם מחדש את השביל המוכר והידוע, את הכיוון שבחרנו פעמים רבות בעבר. לעיתים נעשה זאת למרות שמצבנו שם אינו נעים במיוחד, אולי סוג של סבל או התמודדות מתמדת עם מצב של לשמור על עצמנו, אבל זה מה שאנו מכירים וזו האפשרות שאנו בוחרים שוב ושוב.

אנשים יכולים לחיות שנים רבות במערכת יחסים משפילה, פוגעת, מקטינה ולא מפרגנת ולמעשה לא יבחרו לשנות את הדבר, מתוך פחד מהדרך השנייה שנמצאת שם– פרידה. הפרידה הינה דרך לא מוכרת, מפחידה ולא ברורה. רובינו נמשיך “לטמון את הראש בחול”, לספר לעצמנו סיפורים שונים ומשונים, עד כמה חשוב שנישאר בשביל הילדים, עד כמה אין אפשרות אחרת בגלל המצב הכלכלי, שלא נצליח להסתדר לבד ועוד. ומשאירים את עצמנו בסוג של כלא עצמי, אומלל, ומסכן. תחושות של מירמור עולות, כעס, חוסר מימוש, דיכאון, שעמום ועוד רבים אחרים. 

ישנם כאלו שיחפשו להם ריגוש בחוץ, כן כמה שלא מדברים על זה, הבגידות הפכו למכת התרבות המודרנית. יותר אנשים מוצאים את עצמם מחפשים את אותו הריגוש מחוץ לבית, לנסות למלא את החלל העצום הריק הקיים שם. לנסות למצוא משמעות לעצמנו, חום ואהבה שאנו לא מקבלים בבית. מילוי זה הינו למעשה סוג של אשליה עצמית נוספת ולפעמים הכאב והסבל שמעשים אלו יוצרים, במידה והם מתגלים, יכריחו, בסופו של דבר, אכן לסיים את הקשר (ואולי באופן בלתי מודע בשביל זה עשינו זאת?).

אנו חיים את בחירות חיינו ולעיתים, כשאנו נותנים לפחד לשתק אותנו ולמוכר ולידוע להשתלט על חיינו, אנו נשאר תקועים ומתוסכלים. חשוב ביותר שכל אחד ייקח אחריות על חייו ויבצע חשבון נפש על המקום בו הוא נמצא. לנסות להיות כמה שיותר אובייקטיבים מבלי לערב את הרגש והפחדים ולשאול את עצמנו שאלות נוקבות וחשובות:

האם אני מאושר בחיי? האם אני אוהב את בן הזוג שלי? האם פעלתי לנסות לשפר בפועל את חיי הזוגיות שלי? מה עשיתי בכדי לשפר אותם? האם אני מאמין שיש סיכוי שאצליח לעורר מחדש את אש האהבה בזוגיות שלי?

שאלות אלו אינם פשוטות למענה. לרוב אנו יכולים לברוח מלשאול את עצמנו אותם לאורך שנים. אולי אפילו לא העזנו להודות בפני עצמנו שיש בעיה או קושי ולכן כמובן שלא יכולנו לפתור אותה. אולם בשלב מסוים בחיים הגיע הזמן לקחת אחריות ולהתחיל לפעול ממקום נחוש, שבוחר,שמגיע לי להיות מאושר בחיים האלו. בשלב שאני בוחר ליהנות ולאהוב בחיים ולא לוותר על עצמי. בשלב שאני בוחר, שמגיע לי הטוב ביותר ואני לא מוכן להתפשר יותר על כך.

מרגע שאנו נעשה את הבחירה, נתחיל לפעול באופן שונה מהמוכר והידוע. נבחר בדרכים אחרות, שאולי לפני כן לא הכרנו. הכוונה אינה לבחור ישר באופציה הקיצונית ביותר של גירושין. יש דרך ארוכה וחשובה, שיש לעשות לפני כן. דרך, שבה אנו מנסים למצות את האפשרויות הטובות לנו ביותר, להתחבר חזרה לעצמנו, להיזכר מי אנחנו בכלל? ומה עושה אותנו מאושרים?

כל בחירה, שנעשה ממקום חדש, תוביל אותנו לגדילה והתפתחות נוספת, תראה לנו אופציות נוספות, שלא הייתה לנו גישה אליהם. תאפשר לנו, מתוך ניסוי ותהייה, למצוא את השביל הנכון לנו ולמשפחה שלנו, במינימום קושי. מרגע שנבחר לקחת אחריות, להוציא את ראשינו מהחול ולהתבונן באומץ במציאות חיינו, אנו נתחיל לפעול למציאת פתרונות. לעיתים לא יהיה פשוט להכיר באמת הזו, אבל האם לא עדיף לראות את המצב ולהתמודד עימו, מאשר לחיות בו ולעבוד על עצמנו שנים?

כשאתם עומדים בפני בחירה בדרך מסוימת, תשאלו את עצמכם על מה תתחרטו יותר, על זה שהעזתם לעשות את הדבר, או על זה שלא העזתם לפעול ! 

באנו לעולם הזה להתנסות ולחוות, לצמוח ולגדול, להתפתח וללמוד, אם אנו נמנעים מלפעול אנו נשארים תקועים ואומללים. לפעמים צריך באומץ ובנחישות להעז לעשות דברים, שמפחידים אותנו בכדי לפרוץ את המגבלות והקיבעונות, ששמנו על עצמנו בכדי לשחרר אותנו לחופשי וליהנות מנפלאות העולם שלנו, הכול אפשרי…

מאמר מאת גלית בר-יוסף

מלוות תהליכי מודעות והתפתחות אישית, מפתחת שיטת “קול הקריסטל” לשינוי תודעתי, מנחת סדנאות להתפתחות ומודעות, מפגשי מדיטציה בתקשור בשילוב קול ומנחת מעגלי נשים. אני משלבת מגוון שיטות וכלים בין היתר שיטת המסע, דמיון מודרך, תטא הילנג, תקשור, ריפוי בקול וכלים אנרגטיים רבים נוספים בשילוב אנרגיית הקריסטל.

שיטת “קול הקריסטל” הינה שילוב של טכניקות שונות אשר יוצרות שינוי עמוק ומהותי במטופל. התאוריה טוענת שלכל תא בגוף האנושי יש זיכרון רגשי, המשפיע עלינו, גם שנים אחרי שהתרחש ותופעה זאת גובה מאתנו, מחיר יקר וכואב. למעשה, מאחורי כל בעיה פיזית יש מקור ריגשי שרוצה התייחסות וריפוי. כשאנו נותנים את המענה התודעתי ומרפאים את פצעי העבר, הסימפטום הפיזי יכול להשתחרר מגופינו.

לפרטים נוספים ויצירת קשר

תגובות

תגובות